۲۳ خرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۱۹

بازار بلوک تا دو هفته دیگر راه‌اندازی می‌شود/ توقف عرضه‌های اولیه در بورس

بازار بلوک تا دو هفته دیگر راه‌اندازی می‌شود/ توقف عرضه‌های اولیه در بورس

معاون بازار شرکت بورس از راه اندازی بازار بلوک تا دو هفته آینده و توقف عرضه های اولیه در بازار سرمایه خبرداد و با اعلام دلایل افت شاخص بورس، گفت: بانک‌ها کمتراز 10 درصد از مبلغ 4 هزار میلیارد تومانی که قرار است به بازار سرمایه تزریق کنند، به بورس منتقل کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی صحرایی از راه اندازی بازار بلوک در بازار سرمایه کشورمان تا دو هفته آینده خبرداد و گفت: در این بازار معاملات بلوک به صورت اختیاری بین خریداران حقوقی و فروشندگان در دامنه نوسان قیمت عادی انجام می شود.

معاون بازار شرکت بورس با اشاره به اینکه راه اندازی این بازار نتیجه مطالعات مارکتینگ پکت است، افزود: بر اساس مطالعات انجام شده در دنیا وقتی یک سهامدار عمده قصد دارد که حجم سنگینی از سهام را خریداری کند و یا بفروشد با توجه به اینکه بر روی بازار عادی تاثیرگذار است، به صورت مذاکره ای انجام می شود، اما ما می توانیم به صورت اختیاری در بازار بلوک و در نماد عادی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: زیر ساخت فنی راه اندازی بازار بلوک تا یک هفته دیگر آماده می شود و پس از آن اطلاع رسانی خواهد شد.

صحرایی همچنین از توقف عرضه های اولیه در بورس خبرداد و افزود: البته با توجه به اینکه اسامی شرکت هایی که امسال در بورس پذیرش می شوند، اعلام شده، این شرکت ها باید روال پذیرش را طی کنند و پس از آن به قیمت خریداری می شوند.

وی در بیان اعلام دلایل افت شاخص بورس طی ماه های اخیر عنوان کرد: این موضوع به دلیل جو روانی است که در بازار سرمایه وجود دارد در غیر اینصورت از لحاظ بنیادی ریسک بیشتری به شرکت ها حاکم نشده و بسیاری ها منتظر رویدادهای سیاسی هستند.

این مقام مسئول در بازار سرمایه کشورمان در پاسخ به اینکه از مبلغ کمک 4 هزار میلیارد تومانی که قرار بود توسط بانکها از طریق صندوق مشترک توسعه بازار سرمایه صورت گیرد، چه میزان به بورس کشورمان تزریق شده است، اظهارداشت: کمک ها توسط بانکها به تدریج انجام می شود و از این مبلغ کمتر از 10 درصد پرداخت شده است.

صحرایی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که پس از اتمام دوره مجامع بانکها در پایان خردادماه جاری بازار شفافیت بیشتری پیدا کند و وضعیت بورس بهتر شود.  

کد خبر 2310440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha